czwartek, 17 października 2013

Nie ma nowych monet, więc...

W ostatnim czasie mój zbiór nie wzbogacił się o żadną nową pozycję. Zapewne wkrótce to się zmieni - być może jednak dopiero po zbliżającej się 55. aukcji WCN. Katalog co prawda nie poraził mnie swoją zawartością (mam oczywiście na myśli dostępne dla mnie cenowo pozycje), a wiele podawanych w nim stanów zachowania można uznać za dyskusyjne. Myślę, że jednak coś ustrzelę, a na razie ponownie na blogu moneta już prezentowana, i to dłuższy czas temu. Teraz jednak mój warsztat fotograficzny uległ pewnej poprawie, a zdjęcie zrobiłem z myślą o konkursie na kalendarz TPZN 2014. Można jednak zaproponować tylko trzy fotografie, i z prezentowanej niżej musiałem zrezygnować. Oto więc ponownie: ort gdański z 1615 r. z tarczą gotycką na rewersie i wcześniejszym typem wizerunku króla na awersie. Jak zawsze ostatnio, kliknięcie odsyła do większego zdjęcia.


6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witam.
Mam monetę, na której jest podobna twarz, kołnierz, bardziej spiczasta broda. Na odwrocie inny herb- cztery pola, flagi i chyba lew na nich. Jest cienka, kształt jakby zaokrąglony kwadrat. Nie mogę nigdzie znaleźć co to może być. Nie znam się na tym. Może podpowie Pan, gdzie szukać informacji na temat tej monety?

Pozdrawiam, Jolanta

Maciek pisze...

Proszę spróbować zapytać na forum numizmatycznym - polecam forum.tpzn.pl. W dziale identyfikacji monet można wrzucić zdjęcie monety i uzyskać odpowiedź. Trudno mi zgadywać, o jaką monetę chodzi. Wygląda może na jakąś klipę, skoro taki kształt? Ważne dla identyfikacji są też napisy na niej.

Anonimowy pisze...

Dziękuję za odpowiedź. Spróbuję tam zapytać. Moneta jest zniszczona i niewiele można odczytać. Nawet rysunek mało wyraźny. Przed datą resztki liter, jakby ARS, potem 1584 i AVD. Z drugiej strony jakby .....OSLEP NETRA.
Właściwie interesuję się dwuzłotówkami, ale ostatnio parę ciekawych rzeczy znalazłam i chcę się dowiedzieć, co to jest.

Jolanta

Maciek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Maciek pisze...

Nie "brzmi" na nic polskiego...

Anonimowy pisze...

Zalogowałam się na tym poleconym forum, wrzucę zdjęcie i może ktoś rozpozna...
Moje zainteresowanie monetami jest długie, ale "lekkie", brak mi wiedzy. I raczej III RP, ewentualnie II wchodzi w grę. Tak starymi się nie interesowałam. Mam ją przez przypadek.
A forum ciekawe.

Jolanta